Opieka informatyczna
Opieka informatyczna
Helpdesk to jedna z podstawowych usług z zakresu opieki informatycznej dla firm. Polega ona na zapewnianiu skutecznego wsparcia IT oraz technicznego w przypadku wystąpienia jakichkolwiek problemów w obrębie sieci informatycznej danego przedsiębiorstwa niezależnie od jego wielkości.
Przyjmowanie i rejestrowanie zgłoszeń o awariach
Odpowiednio zaprojektowana sieć informatyczna wewnątrz firmy pozwala na sprawną komunikację pomiędzy wszystkimi pracownikami oraz poszczególnymi działami. Wdrożenie dostarczanej przez nas usługi helpdesk umożliwia także natychmiastowe zgłaszanie zaistniałych problemów i efektywne ich rozwiązywanie przez specjalistów bez konieczności angażowania personelu firmy.
W celu zapewnienia maksymalnie sprawnej obsługi wszystkich zgłoszeń rejestrujemy je i sortujemy nie tylko według kolejności napływania, ale przede wszystkim zgodnie z ich priorytetem dla funkcjonowania firmy. W praktyce oznacza to, że w pierwszej kolejności zostaną rozwiązane te problemy i awarie, które w największym stopniu zakłócają normalne działanie przedsiębiorstwa.
W celu zapewnienia maksymalnie sprawnej obsługi wszystkich zgłoszeń rejestrujemy je i sortujemy nie tylko według kolejności napływania, ale przede wszystkim zgodnie z ich priorytetem dla funkcjonowania firmy. W praktyce oznacza to, że w pierwszej kolejności zostaną rozwiązane te problemy i awarie, które w największym stopniu zakłócają normalne działanie przedsiębiorstwa.
Wsparcie eksploatacyjne i merytoryczne
Oferowane przez nas wsparcie informatyczne dla firm obejmuje także kompleksową pomoc w zakresie monitorowania wdrożonych rozwiązań i nadzorowania działania sprzętu oraz aplikacji w ekosystemie informatycznym danej firmy. Dzięki temu zapewniamy większą bezawaryjność systemu, a w razie zaistnienia nieprzewidzianych sytuacji jesteśmy w stanie natychmiast zareagować i skutecznie wyeliminować problem zanim stanie się on realnym zagrożeniem dla funkcjonowania przedsiębiorstwa. Zapewniamy również wsparcie merytoryczne w zakresie obsługi systemów, aplikacji i oprogramowania działającego w danej firmie.
Instalowanie i konfigurowanie oprogramowania
W zakres naszych usług wchodzi także wsparcie w zakresie instalacji i prawidłowej konfiguracji oprogramowania używanego w firmie. W ten sposób eliminujemy ryzyko wystąpienia ewentualnych problemów związanych z niewłaściwym skonfigurowaniem elementów infrastruktury informatycznej. Ponadto firma unika także instalowania aplikacji, które są zbędne lub mogłyby w jakikolwiek sposób negatywnie wpływać na działanie całości systemu.
Usuwanie awarii oprogramowania i sprzętu
Gdy dojdzie do awarii oprogramowania lub sprzętu informatycznego, wiele procesów działających w firmie ulega zakłóceniu lub nawet całkowitemu zatrzymaniu, co przekłada się na wymierne straty finansowe. Aby zminimalizować do minimum potencjalne zagrożenia w tym zakresie nasi specjaliści natychmiast po otrzymaniu zgłoszenia o awarii zajmują się wyeliminowaniem zaistniałego problemu w taki sposób, by jego wpływ na działanie organizacji był możliwie najmniejszy.
W razie gdy uszkodzeniu ulega sprzęt, jesteśmy przygotowani do błyskawicznej reakcji na zaistniały problem – jeśli istnieje taka możliwość, naprawiamy uszkodzone elementy infrastruktury informatycznej, a jeżeli jest to niemożliwe, działamy w porozumieniu z firmą i wymieniamy sprzęt na nowy, przywracając pełną funkcjonalność systemu.
W razie gdy uszkodzeniu ulega sprzęt, jesteśmy przygotowani do błyskawicznej reakcji na zaistniały problem – jeśli istnieje taka możliwość, naprawiamy uszkodzone elementy infrastruktury informatycznej, a jeżeli jest to niemożliwe, działamy w porozumieniu z firmą i wymieniamy sprzęt na nowy, przywracając pełną funkcjonalność systemu.
Szkolenia i doradztwo z zakresu IT
W naszej ofercie związanej z szeroko rozumianą usługą helpdesk znajdują się również szkolenia, których zasadniczym celem jest przekazanie pracownikom działu IT danej firmy wiadomości dotyczących m.in.:
efektywnego tworzenia oraz zarządzania infrastrukturą informatyczną,
prawidłowego zarządzania bazami danych,
optymalnego zarządzania zespołem IT.
Wszystkie szkolenia prowadzone są przez specjalistów posiadających wieloletnie doświadczenie praktyczne w danej dziedzinie, dzięki czemu przekazywana wiedza jest aktualna oraz możliwa do zastosowania w danym przypadku.
Pomagamy również w dokonaniu optymalnego wyboru w zakresie zakupu rozwiązań informatycznych optymalnie wpisujących się w potrzeby i oczekiwania firmy. W razie potrzeby jesteśmy także w stanie opracować długofalową strategię wdrożenia i rozwoju infrastruktury informatycznej w firmie w taki sposób, by przebiegała ona bez uszczerbku dla funkcjonowania organizacji.
Świadcząc usługi doradcze zawsze bierzemy pod uwagę koszty wdrożenia tak, by inwestycja nie stanowiła zbędnego obciążenia dla budżetu firmy.
Pomagamy również w dokonaniu optymalnego wyboru w zakresie zakupu rozwiązań informatycznych optymalnie wpisujących się w potrzeby i oczekiwania firmy. W razie potrzeby jesteśmy także w stanie opracować długofalową strategię wdrożenia i rozwoju infrastruktury informatycznej w firmie w taki sposób, by przebiegała ona bez uszczerbku dla funkcjonowania organizacji.
Świadcząc usługi doradcze zawsze bierzemy pod uwagę koszty wdrożenia tak, by inwestycja nie stanowiła zbędnego obciążenia dla budżetu firmy.
Firmom z terenu Katowic i całego Śląska oferujemy profesjonalne, kompleksowe wsparcie informatyczne w postaci zewnętrznego działu helpdesk odpowiedzialnego nie tylko za sprawne usuwanie zaistniałych awarii. Skupiamy się przede wszystkim na przewidywaniu potencjalnych problemów i zapobieganiu im zanim wystąpią, negatywnie wpływając na wydajność funkcjonowania firmy. W razie zainteresowania usługą helpdesk zapraszamy do kontaktu drogą telefoniczną lub mailową – odpowiemy na wszelkie pytania, udzielimy szczegółowych informacji i zaproponujemy rozwiązanie dopasowane do potrzeb i oczekiwań Twojej firmy!